Donem resposta als reptes del món actual
Cervantes, 5-15 - Cerdanyola del Vallès
936 920 884
Quan s’acosta el moment de triar escola o institut és inevitable buscar un lloc en el qual l’infant es pugui desenvolupar de manera íntegra. Això és possible si es dediquen espais per a treballar les quatre dimensions humanes: cos, ment, cor i ànima. Com ens ho fem a FEDAC Cerdanyola per aconseguir-ho?
Avui us fem cinc cèntims d’alguns dels nostres aliats clau, com és l’espia Emmaús.
Per fer aquest viatge cap a l’interior d’un mateix on trobar respostes o compartir emocions i pensaments amb els altres és necessari el silenci. Cal un canvi d’espais, un ambient que sigui més distès que les aules, on no hi hagi la distribució habitual de les taules i la separació entre el qui parla i el qui escolta. Cal un espai en el qual l’ambient convidi a un moment d’aturada i gaudi. Aquí és on apareix l’altre element fonamental, que complementa els projectes de lideratge (LEM) i TUtopia de l’escola: l’espai Emmaús.
La referència a Emmaús fa al·lusió a una ciutat bíblica a prop de Jerusalem, mencionada a l’evangeli de Lluc. Segons la narrativa bíblica, aquesta ciutat va ser el lloc on Jesús es va manifestar als seus seguidors després de la seva resurrecció, especialment a dos deixebles. Aquest episodi esdevé un moment significatiu en la tradició cristiana, ja que simbolitza la revelació de Jesús ressuscitat als seus seguidors i la confirmació de la seva presència divina.
Amb l’esport i les matèries curriculars del dia a dia, l’alumnat té molts moments per a cuidar el cos i cultivar la ment; acumulen sabers, adquireixen habilitats i aprenen hàbits de vida perquè aquesta sigui saludable. Tanmateix, no ens podem oblidar de connectar amb el cor i l’ànima perquè l’aprenentatge sigui efectiu i complet. De res serveix saber moltes coses, si no sabem compartir-les amb els altres o utilitzar-les per fer un món millor. Alhora, és absurd cuidar la nostra cara més externa sense aturar-nos a mirar què sentim al nostre interior i saber-ho gestionar.
Per tal d’abordar aquestes dues dimensions, a l’escola utilitzem les hores de TUtopia i LEM, des d’infantil a secundària. En aquestes estones hi tenen cabuda tota mena d’activitats de reflexió, individuals o grupals, en les quals l’alumnat es pregunta sobre la seva missió de vida, els seus referents i és capaç de detectar allò de què se sent satisfet o les accions i conductes que voldria canviar. En qualsevol cas, són activitats que fomenten la descoberta d’un mateix i dels propis talents, així com de les necessitats de l’entorn per tal d’esdevenir agents de canvi i de millora – el que a L.E.M. anomenem persones de transició. A més, amb aquestes dinàmiques l’alumnat se situa en el centre del seu propi aprenentatge i se’n fa líder, ja que cadascú troba les seves pròpies respostes i pren les seves decisions personals.
A continuació es recullen algunes d’aquestes experiències amb l’alumnat en aquest espai. De totes maneres, l’impacte d’aquestes estones va més enllà de les fotografies. L’objectiu de tot plegat és que el nostre alumnat creixi preparat per a conèixer-se en tots els aspectes de la seva persona, els quals el fan ser únic i autèntic.
L’#avuixdemà és el pla estratègic d’innovació pedagògica i de transformació de les Escoles FEDAC que, entre d’altres objectius, guia a l’alumne per un desenvolupament integral. No es limita simplement a l’adquisició de coneixements acadèmics, sinó que abraça una visió més àmplia del creixement personal.
A través d’un enfocament holístic, a les nostres escoles busquem fomentar el desenvolupament emocional, social i físic, a més de la intel·lectualitat dels nostres estudiants. Aquesta perspectiva a més d’implicar l’excel·lència acadèmica, també inclou la construcció de relacions positives, la consciència emocional i la promoció de valors fonamentals. Amb aquest enfocament, aspirem a formar individus compatents globalment, és a dir, preparats per abordar els reptes acadèmics i per navegar pel món amb una comprensió profunda de si mateixos i dels altres. És així com col·laborem per crear un ambient educatiu que alimenti el creixement integral de cada estudiant, prenent en compte les seves dimensions cognitives, emocionals, socials i físiques.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola