Donem resposta als reptes del món actual
Cervantes, 5-15 - Cerdanyola del Vallès
936 920 884
El curs 2022-2023 s’inicia amb novetats, una d’elles i la més destacada a nivell curricular és el treball per àmbits.
Un món ple de Nadals és el producte final de l’àmbit artístic elaborat pels alumnes del primer curs d’educació secundària de l’escola FEDAC Cerdanyola. Setmanes d’intens treball en diferents disciplines, on hem potenciat les destreses de cada alumne per culminar el trimestre exhibint el talent a l’Ateneu de Cerdanyola.
Per tal de fomentar el desenvolupament integral de l’alumnat, es crean noves unitats curriculars anomenades àmbits. Així ens permet impartir de manera integradora i globalitzada els aprenentatges bàsics de diverses matèries i millorar el nivell d’assoliment de les competències pròpies de cada matèria i les transversals.
Així, els àmbits permeten la possibilitat d’agrupar dues o més matèries diferents alhora que ofereix la implementació de la codocència, és a dir, disposar de més d’un professor/a a la mateixa aula simultàniament.
Aquest curs 2022-23 a la nostra escola hem engegat el projecte per àmbits a l’ESO, des de primer (S1) a tercer (S3). Això, suposa, que cada curs dedica un trimestre a treballar en cadascun dels 3 àmbits:
Un món ple de Nadals és l’experiència que els alumnes de primer d’ESO (S1) han desenvolupat al llarg del primer trimestre en l’ÀMBIT ARTÍSTIC.
Ens trobàvem 3 matèries (plàstica, música i llengua) i un repte important: involucrar les 3 disciplines en un projecte comú. De seguida, va sorgir la idea: faríem UN MUSICAL i es representaria a l’Ateneu de Cerdanyola obert a les famílies. Una obra creada per a l’ocasió: calia un guió argumental, un text, uns balls i tota la part d’escenografia i atrezzo.
Van començar les primeres sessions. Cada matèria va elaborar una sèrie d’activitats relacionades amb la seva disciplina i, al llarg del mes de setembre, els alumnes repartits en 3 grups, passaven per cadascuna d’elles de manera rotativa. L’objectiu era que, tant ells com nosaltres, descobrissin interessos, destreses i talents personals.
Passada aquesta fase inicial, va sorgir la idea del càsting TALENT ART. Cada alumne s’havia de preparar una actuació triada per ell mateix: un dibuix, una lectura, un monòleg, un ball, una peça instrumental,…. Quan va arribar el dia, tots al gimnàs. Un jurat, un dorsal… i a escena!
El càsting va servir perquè cadascú decidís un grup de treball. Repartits en 3 equips: guionistes-redactors-actors / músics-ballarins / artistes plàstics-decoradors. Tot això, sense tancar les portes a aquells que demanaven participar en més d’una tasca.
I la feina ha estat intensa. Tot s’ha anat cuinant a foc lent. La idea inicial: un recorregut per 10 països i el seu nadal. Cada país amb un petit guió teatral que serveix com a introducció i, a continuació, una cançó representativa ballada en coreografia. El nexe: un avi que havia recorregut el món com a fotògraf i que rep la visita dels seus néts: la Blanca i en Noel.
I un àlbum, que la canalla no es cansa de mirar, esperant sempre les històries màgiques de l’avi.
I, per fi, després de setmanes d’assajos, preparació d’atrezzo i vestuari, escenografia, coreografies, nervis i més nervis… arriba el GRAN DIA.
Tots cap a l’Ateneu.
Com van sortir les obres? Ho vam fer bé? Regular? Van haver errors? Podien haver sortit millor? Sense cap dubte, sí! Però, és això el més important?
No. És clar que no. Ens quedem amb el valor de l’experiència teatral viscuda, amb les emocions, amb els talents descoberts, amb la responsabilitat personal, amb tenir un objectiu de classe comú, amb…
Tant se val! Seria una llista molt llarga. Aquest projecte, aquesta obra, ha estat única i irrepetible. El teatre té aquesta màgia i nosaltres només podem estar orgullosos d’haver-la pogut compartir.
BON NADAL arreu del món!
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola