Donem resposta als reptes del món actual
Cervantes, 5-15 - Cerdanyola del Vallès
936 920 884
El fet de començar l’escola és un esdeveniment important per als nens i nenes de 3 anys. Els infants del primer curs de l’etapa d’educació infantil (I3) necessiten passar un període d’adaptació i això és el que oferim a l’escola FEDAC Cerdanyola. Doncs és una situació nova per a ells i requeriran d’un temps per fer seu cada petit moment que viuran al centre.
Aquestes línies que llegireu a continuació us ajudaran a entendre l’adaptació dels més petits. A més, us donaran alguns consells i rutines perquè les famílies les pogueu compartir a casa si així ho desitgeu.
L’infant s’ha d’habituar a nous espais, persones, horaris, jocs, menjars, hàbits, etc. Davant d’això, una de les formes més comunes d’expressió dels infants de 3 anys és el plor. Generalment és un plor adaptatiu: ens mostra els seus sentiments i li permet treure la inquietud i tristesa que li pot provocar la nova situació. Una altra reacció freqüent és la rebequeria. Amb menys freqüència poden aparèixer malsons, dificultats per dormir, descontrol d’esfínters…
Per això és important que us acomiadeu d’ells amb tranquil·litat, dient adéu i sense angoixes per afavorir una millor adaptació a la nova situació.
Passades unes setmanes entrarà a la classe amb normalitat. Hem de tenir en compte que cada nen és diferent i que per tant tindrà un procés diferent, a uns el període d’adaptació els durarà una setmana, d’altres un mes i d’altres un trimestre. Però tots s’acabaran adaptant a aquesta nova etapa tan especial.
És l’infant qui, poc a poc, mostrarà senyals de que ja està preparat per quedar-se a l’escola i que ja no necessita que ningú de la família l’acompanyi. Aquests senyals són fàcils de veure si observem amb atenció: un cos relaxat, una disposició per jugar, una actitud de confiança cap a la seva mestra, un acomiadament del pare o la mare natural i sense angoixa, entre d’altres.
Arribem a l’aula i hem de posar la motxilla el seu lloc, penjar la jaqueta i agafar la bata per posar-se-la. Quan estem seiem a la cadira per passar llista (que ho fa l’encarregat) ja sabem qui ha vingut i qui no. Ara toca fer el bon dia tot cantant la cançó del Bon dia i Els dies de la setmana, ambdues de la Damaris Gelabert. També fem el bon dia en anglès cantant la cançó Good morning.
Ara toca treballar, ja sigui el llenguatge verbal, el llenguatge matemàtic, fem descoberta de l’entorn… Quan hem acabat ens rentem les mans perquè anem a esmorzar, agafem la carmanyola i ben asseguts ja podem començar. Quan estem, recollim i netegem les taules. Fem un tren i ens anem al pati. Moment de jugar!!!
Un cop finalitzat el pati, tornem a fer un tren per entrar a l’aula, quan arribem ens asseiem i ens van cridant per rentar-nos les mans. I ara ja podem beure aigua que portem les mans netes.
En aquesta franja de mig matí i fins al migdia, fem activitats d’habilitats manipulatives, biblioteca, robótica… I ara toca preparar-nos per anar a dinar, així que ens treiem la bata i la pengem al penjador. Si dinem a l’escola agafem la bata de menjador o, per contra, dinem a casa agafem la jaqueta. Els nens i nenes que es queden a dinar fan un tren per anar al menjador. La resta s’espera asseguts a la seva cadira fins que ve la família a buscar-lo.
A la franja de la tarda, dediquem el temps a gaudir d’activitats més lúdiques. Per exemple, els racons de joc, plàstica, petits científics… sempre reservant uns minuts finals per recollir les joguines o material que hem fet servir i preparar-nos per marxar a casa.
I així és el nostre dia a dia per tal que els vostres fills i filles facin seu cada petit moment que viuran al centre al llarg de tota la seva etapa educativa fins finalitzar educació secundària.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola