Donem resposta als reptes del món actual
Cervantes, 5-15 - Cerdanyola del Vallès
936 920 884
Fiction Express és la plataforma de lectura innovadora pensada per millorar la competència lingüística del nostre alumnat. Ja fa uns anys que a l’escola FEDAC Cerdanyola s’ha implantat aquesta metodologia participativa a educació secundària per motivar a l’alumnat a llegir i millorar la competència lectora en les tres llengües: català, castellà i anglès.
A la nostra escola pensem que la competència lingüística és fonamental i sabem que el foment de la lectura és una eina indispensable per millorar-la.
La plataforma Fiction Express ens permet treballar moltes d’aquestes dimensions, a través dels seus llibres digitals i interactius.
La innovació que presenta aquesta plataforma de lectura es deu al fet que permet la connexió dels lectors amb els autors dels llibres. D’aquesta manera es van creant les històries a través del foment del diàleg creatiu entre emissor i receptor.
Es publiquen 3 llibres diferents cada 8 setmanes però no de cop, sinó que setmanalment s’estrenen els capítols. Així que l’argument queda a decisió dels lectors a través dels vots de cada capítol i el diàleg creatiu que es genera amb els autors en el fòrum de la plataforma.
Aquesta metodologia s’ha dissenyat per resoldre la problemàtica que actualment ens trobem en els joves: la baixa incidència i la disminució de les habitilitats lectores. Aquest fet ve donat pels reconeixements a llarg termini que ofereixen activitats com la música i la lectura, a diferència de l’alta activitat que desenvolupen en xarxes socials i jocs online en els que reben reconeixements contínuament i a curt termini. Així que cal equiparar aquestes corbes de reconeixement de la seva vida actual per motivar-los en la lectura i és el que fomenta la plataforma interactiva Fiction Express, a través de la participació del lector en la creació de l’argument de forma conjunta amb els autors.
La participació de l’alumnat votant, resolent els qüestionaris i participant als fòrums els permet descobrir en els següents capítols el desenvolupament de l’argument i si la seva aportació ha estat l’opció guanyadora.
A més, es valora la contribució en expressió escrita de l’alumnat i se’ls recompensa contactant per videotrucada amb l’autor del llibre que s’han llegit. Aques és el cas de la Claudia Tablada i la Irene López, dues alumnes de 4t d’ESO de FEDAC Cerdanyola que han estat seleccionades entre diferents joves de totes les províncies per parlar directament amb l’autora Clara Cortés del llibre “Una ayuda inesperada“. Una experiència molt gratificant i que les dues alumnes van valorar molt positivament.
Aquests trimestre, els alumnes de 2n d’ESO han llegit un dels títols publicats: “Érase esta vez”, la història d’una fada dels nostres dies que ajuda un noi ha aconseguir els seus desitjos. Al llarg de cinc setmanes els alumnes han llegit els capítols, han votat com volien que avancés la història i han pogut plantejar-li preguntes i suggeriments a les autores Iria G. Parente i Selene M. Pascual.
En acabat, hem treballat el lèxic, la comprensió lectora, l’expressió escrita i la interacció oral.
La gran aposta, però, ha estat potenciar la CREATIVITAT. Perquè llegir és despertar la imaginació i hem descobert que en tenim molta. El resultat de tot aquest procés ens ha sorprès i hem volgut compartir l’experiència.
És per això, que hem organitzat una petita exposició al passadís, amb il·lustracions, descripcions de personatges, noves portades i altres propostes.
Totes les tècniques han estat ben rebudes, tant els treballs fets, dibuixats i pintats a mà, com els dissenys digitals que fomenten l’aplicació dels continguts TIC.
Hem fet nostre un lema i el seguirem aplicant:
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola