Donem resposta als reptes del món actual
Cervantes, 5-15 - Cerdanyola del Vallès
936 920 884
Objectivitat, veracitat, rigorositat són alguns mots que defineixen la feina d’un bon periodista. Mots que els alumnes de tercer d’educació secundària tenen molt present a la matèria El Club dels Periodistes quan es posen en la pell d’autèntics redactors i reporters del nostre diari.
L’optativa de El Club dels Periodistes, a càrrec de la professora de llengua anglesa Elisabeth Bailach, busca apropar als alumnes al registre i els textos periodístics de manera didàctica sense deixar de banda l’objectivitat que caracteritza aquest gènere. Ens posarem en la pell d’un/a periodista i escriurem notícies, farem entrevistes, realitzarem crítiques de diferents tipus, cartes i fins i tot diàlegs per vinyetes. L’objectiu és millorar la seva escriptura mentre ens familiaritzem amb les seccions que ens podem trobar a un diari o revista i que ells mateixos esdevinguin els protagonistes.
En combinació, també ofertem l’optativa d’Il·lustració. La professora de l’àmbit artístic Laura García s’encarrega que els alumnes rebin una formació tecnològica-artística que consisteix en l’especialització de la part il·lustrada d’aquells apartats periodístics per excel·lència. De forma paral·lela a l’optativa de El Club dels Periodistes, es treballa l’àmbit de la fotografia, el dibuix i el vídeo entre d’altres. Es pretén que els alumnes siguin capaços d’il·lustrar noticies, articles o entrevistes en premsa escrita.
Per culminar aquestes formacions, el tercer trimestre unim els aprenentatges desenvolupats en les optatives d’Il·lustració i El Club dels Periodistes per crear una revista. Posarem a prova allò que hem après durant el curs i serà el moment d’aplicar-ho i crear una revista on barregem les diferents tècniques apreses fusionant l’escriptura amb l’art.
Durant aquestes darreres sessions de El Club dels Periodistes, els alumnes s’han centrat en estudiar la notícia i les seves característiques. Tot i haver observat i analitzat notícies reals per tal de saber com escriure-la, els nostres alumnes han anat una mica més enllà amb la redacció d’una notícia d’un cas que han visionat prèviament a classe: un capítol de la sèrie de televisió estadunidenca Castle.
En primer lloc, els alumnes han donat resposta a través del capítol a les 6W, les sis grans preguntes del periodisme (Who, When, What, Where, How, Why – Qui, Quan, Què, On, Com, Per què). Seguidament, un cop tota la informació ha sigut recopilada, ens hem dedicat a separar allò que és notícia (fets objectius) d’allò que és propi de la ficció d’una sèrie cinematogràfica. Finalment, s’han disposat a escriure la notícia sobre l’assassinat de Sara Cutler. Ens hem posat a la pell dels redactors d’un diari i hem procurat ser tan fidels als fets com ens ha estat possible.
Aquesta i altres activitats són les que duem a terme a l’optativa de EL Club dels Periodistes. Una assignatura que busca que els nostres alumnes millorin les seves habilitats envers l’escriptura a través de dinàmiques com el visionament de sèries o el role-playing. Així doncs, ens acomiadem fins a la següent notícia!
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola